Alla inlägg under januari 2009

Av helena - 12 januari 2009 01:26


Åkte innan 08. i morse, kom hem 22.50, en nätt liten tur på 80mil sammanlagt, e anningen mör. Men det var värt varje mil...


Vilken härlig häst, så uppfostrad å go, pigg i steget å utbildad. Och i kanonbra ålder. Så nu e det bara å hålla tummarna för att ägaren väljer mig som köpare, det verkar stå mellan mig å en annan tjej. Hoppas hoppas...


Motionen: ca 11500 steg, kanonnöjd, i det ingick, ridning å en rejäl promenad!


I morron ska ja träna med Kalle!


Nu e det dags å sussa kudde! 


kjams  Helena

Av helena - 10 januari 2009 22:34


Idag har varit bra dag, var i 1:a stallet vid 9 , sen till 2:a, mockade och red Lagun en stund, gick bra. Traven har lossnat även om det e svårt på honom fortfarande. Det kändes kanonbra!


Så idag blev det ca: 8900steg , i nederkant men klart godkänt!


Morgondagen kommer bli en utmaning, 80mil , för att provrida å kolla på nya hästen, så rumpan kommer vara mör, men tänk om Lisa får flytta hem till mig! Vi håller tummarna! Jag rappoterar vidare!


Kjam å gonass

Av helena - 9 januari 2009 00:31



Efter en något okoncentrerad period efter träningslägret, så e ja på G igen!


Idag har jag träffat nya sjukgymnasten, kalle, kändes kanonbra. Han var nogrann, ställde adekvata frågor och var intresserad. Så detta kommer bli bra.

Vi gick egenom maskinerna och sedan tränade jag en 45min själv, avslutade med gåbandet i 16min rask takt, kändes bra.

De har dock igen crosstrainer, men det finns en på gymmet i berga! Så sara å jag skata oss ditt en dag i veckan, sedan e det sjukgym på mån och tors. Plus en dag i simhallen! 


MATEN: den stora stötestenen!

Men jag jobbar på det  VARJE dag!


Mot nya höjder...


kjams H

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards