Alla inlägg under december 2008

Av helena - 20 december 2008 02:40



Idag har det inte varit mycket med träningen...men men en vilodag e godkänd. Men sen e det nog...


Idag har det varit en fixadag, har ju inte varit hemma på 3 veckor.


Ledig imorron med, målet är minst 10 000steg. Sen jobbar jag mån och tis, ledig julafton och juldagen , det e ju skönt. Tanken e att ja ska ta tag i ridningen efter juldagarna!


Har varit fylllechaffis i natt, så det e sent, ska sussa kudden nu.


Gonass i julnatten ;)

Av helena - 19 december 2008 18:29


Då var ja hemma igen, det känns skönt!


Resultaten från rehabperioden, vart kanon! 

-bättre rörlighet i ryggen

-gått ner 4kg

-byggt massa muskler

-ökat flåset avservärt

-har en plan för fortsatt träning

-skall åter på rehab om ett år


Dagens träning!


10min crosstrainer ( uppvärmning)

1h MTT 

45min sjukt hård vattengympa

+8380steg (än så länge)


Kanon dag, nu e det tacodags å filmtajm


kjams på er


Av helena - 18 december 2008 15:57


Ja vad ska ja säga....skitjobbig dag! Ingen energie, kunde inte bada för ja hade UVI besvär..... Men ja tänker bassängträna imorron, sista dan!


Tog mig igenom dagen iallefall, e sliten som bara den, men har gjord framsteg. Känner det i kroppen, jag e starkare å rörligare. 


Jag e ju inne i en bra period, mår bra i sjukdomen. Men endock, förvånande nog så ligger min sänka på 34, det e inte högt. Men det e inte bra heller! Så e e ju lite skumt , men men får hålla ett öga på det!


Hur eller hur så kommer ja ta det hårt lugnt! 


kjams å gonass

Av helena - 17 december 2008 16:03

Nu har jag snart varit på rehabläger på sjukhuset för reumatiker i 3veckor!

Fredag e sista dan. Jag har sjukt mycke träningsvärk fortf!!! Men schemat e tufft, minst 3h fysisk träning per dag, ibland 4-5h. Bassängträning, MTT, landgympa och cirkulationsträning varje dag.

Jag har dessutom varit på crosstrainen mellan 10-20min varje dag. Den e ju hårt jobbig! Men det har varit ok, märker ju skillnad i kondis, styrka och i rörlighet.


Första veckan gick jag ner 2,4kg, men andra bara 0,4kg. Det var ju lite så där, men jag har ätit som ja ska, inte fuskat. Så jag har nog byggt en hel del muskler.Men jag har minskat en hel del i midjan , över 10cm ;0


Jag har räknat om träningen till steg, å lagt ihop det. Mellan 20-30tusen steg om dagen blir det!  Det e ju skitbra.


Så tanken e att jag ska rappotera på bloggen om framsteg och den dagliga träningen.


Nu börjar det!!!!


Kjam å God Jul






Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards